Monday, December 24, 2012

Feestdagenlook: Cranberry&Gold

Gisteren liet ik nog een Caribische, kleurrijke look zien, vandaag is het tijd voor een winterse feestdagen look die geschikt is voor kerstmis of oud&nieuw. Al ben ik dol op koele kleuren, waarbij zilver en grijs mijn favoriet zijn, deze keer heb ik voor cranberry en goud gekozen. Cranberry vind ik wel wat aparts hebben en het laat het blauw van mijn ogen goed uitkomen. Kijk mee naar mijn look!

Om te beginnen gelijk een full face pic. Wel met flits, want ja, het zijn nu eenmaal donkere dagen. De flits vlakt wel de kleuren en intensiteit wat uit...
Behalve oogschaduwbasis (van Essence, maar ik zou toch voor de Shadow Insurance van Too Faced gaan als je wilt dat je look écht een hele dag of nacht blijft zitten) heb ik Zero eye pencil van Urban Decay als donkere kleurbasis over mijn oog aangebracht. Hierna heb ik een paarsige cranberrykleur van Golden Rose in de arcadeboog aangebracht. Onder mijn wenkbrauw zit een glanzende naturel oogschaduw als highlighter (Catrice, zie productoverzicht onderaan). In de binnen- en buitenkant van mijn oog heb ik gekozen voor een glanzende cranberrykleur (uit het Odd Bits paletje, MAC) met goud in het midden en in het allerbinnenste ooghoekje (uit hetzelfde paletje). Ik houd wel van een glittertje en welke tijd is daar nu meer voor geschikt dan kerst. Reflects Antique Gold (MAC) zit daarom als extraatje in het midden van mijn oog. Nepwimpers op, zwarte eyeliner boven mijn oog, zwart oogpotlood op de waterlijn en als extra cranberrykleurige toevoeging Raven eye pencil van MAC onder mijn onderste wimpers.

Mijn oogmake-up zie je hieronder in close-up. Helaas is het daglicht minimaal deze dagen en deze foto's heb ik zonder flits in kunstlicht (van mijn bureaulamp) gemaakt. De cranberry kleur in mijn binnenste en buitenste hoek van het bewegend ooglid valt hier helaas een beetje weg. Op de full face foto verderop waarop ik mijn ogen gesloten heb, zie je die kleur wel goed terugkomen.


Zo met gesloten ogen zit de nepwimper wat gek in de binnenste ooghoek. Ik denk dat ik hem een stukje korter moet knippen, maar ja, oefening baart kunst. Het is voor het eerst dat ik volledige valse wimpers gebruikt heb. Losse wimperstukjes heb ik vorig jaar wel in mijn kerstlook gebruikt. Ik was ook even vergeten om vooraf al mascara aan te brengen. Iets om te onthouden voor de volgende keer.
 
Op de foto hieronder zie je de kleuren wat beter. Nu valt ook de cranberrykleur op die op de close-up foto's van mijn oog hierboven een beetje wegviel.

Op de foto hieronder komt de oogmake-up ook goed uit, maar hier zie je de blush Ring of Saturn (MAC) weer nauwelijks, terwijl die in het echt toch wel aanwezig was. Je ziet goed het effect van de nepwimpers, vooral aan de rechterkant (linkeroog). Ook zie je als je goed kijkt het cranberrykleurige oogpotlood Raven (MAC) onder mijn oog. Deze heb ik pas van de week besteld bij de onlineshop van Douglas. Ineens besefte ik dat het wel een erg bijzondere kleur is voor een oogpotlood en zeer geschikt voor kerst, dus ik moest hem hebben, al vind ik de prijs van € 17,50 wel hoog voor een oogpotlood, maar ik ben blij dat ik hem heb. Hij is limited edition, maar dus nog verkrijgbaar!
Behalve dat het echt tijd wordt voor een nieuwe camera (tips?) ben ik wel tevreden met de look.

Gebruikte make-up
Gezicht:
- Dream Fresh BB Cream, Maybelline.
- Start to Finish Soft Bronze, Everyday Minerals.
- Bronzing Powder Hawaii Mat, Collistar.
- Stay All Day concealer Soft Beige, Essence.
- Touche Magique, L'Oréal.
- Blush Suede, Sleek (om te shapen).
- Mineralize Blush Ring of Saturn, MAC.
- Moonbeam highlighter, Benefit.

Ogen:
- Eyeshadow Base, Essence.
- 24/7 glide-on eye pencil Zero, Urban Decay.
- Mineralize Eye Shadow Odd Bitts, MAC.
- Terracotta Eyeshadow #113, Golden Rose.
- Artfully Lustrous eyeshadow, Catrice (LE).
- Glitter Glue, Too Faced.
- Reflects Antique Gold, MAC (glitter).
- 100% Splash-Proof Eyeliner Pen, Essence.
- Kohl Power Eye Pencil Raven, MAC.
- Max Volume Collagen mascara, Etos.
- Eyelure Cheryl Cole lashes (niet op de foto).
- Eyebrow Gel, HEMA.

Lippen:
- Lip Designer Nude Rose, Catrice.
- Volumising Lipstick #01, HEMA.
- Passion Berry lipgloss, Estée Lauder.
 
Ik weet nog niet of ik deze look morgen met kerstmis ga dragen. Ik zit ook nog te denken aan een look met groen en zilver en holografische glitter. Ook wil ik mijn haar krullen. Deze look zal ik dan ook zeker aan jullie laten zien, maar wie weet wordt het wel weer iets heel anders. 
 
Wat vind je van deze look en voor welke look (kleuren e.d.) ga jij met kerstmis? 

3 comments:

  1. Wow, hele mooie look en hij staat je ook erg mooi!!

    ReplyDelete
  2. Wow, wat een prachtige look! Staat je super :D

    ReplyDelete