Monday, December 23, 2013

Kerstlook!

Willen we niet allemaal een mooie look voor Kerstmis? Net wat opvallender en feestelijker dan anders? Ik wel! Natuurlijk heb ik alvast een look uitgeprobeerd en die laat ik je in dit artikel zien!

Je zag bovenaan het artikel al hoe mijn oogmake-up voor deze kerstlook eruit ziet, maar hieronder laat ik he nog wat meer ervan zien.

Bij de kerstlook heb ik als basis cranberrykleuren gebruikt. Over een zwarte eyeliner heb ik voor een extra feestelijk tintje een paarse glitter eyeliner aangebracht. Ik wilde nog meer glitter en zo heb ik nog wat Reflects Antique Gold glitter van MAC in de buitenste ooghoek aangebracht. Helaas valt dit een beetje weg en zorgt de glitterlijm voor wat donkere vlekken. Misschien is de plaats ook niet het meest geschikt voor glitter, maar ach, af een toe een beetje experimenteren met make-up doet niemand kwaad. In het grote geheel valt het allemaal toch niet zo op en lijkt de look juist nog redelijk subtiel ondanks de kleur en de glitter.


Ik vind cranberry niet de makkelijkste kleur om mee te werken, maar ik vind het wel een zeer mooie kleur bij blauwe ogen. Een opvallende kleur wordt altijd beter draagbaar door zwarte eyeliner en mascara toe te voegen. Op mijn wangen heb ik een donkere koraalkleur gebruik en mijn lippen heb ik zachtroze gemaakt. Grote glinsterende oorbellen en een mooie haaraccessoire maken de look af!

Make-up:
- Touche Magique concealer Beige Rosé, L'Oréal.
- Dream Pure BB cream Light, Maybelline.
- Cream Puff pressed powder Translucent, Max Factor.
- Mineralize Blush Ring of Saturn, MAC.
- Shadow Insurance, Too Faced.
- Glitter Glue, Too Faced.
- Camouflage Cream Ivory, Catrice.
- Marcel Ostertag Girl with a Rose oogschaduwpalet, Manhattan.
- Reflects Antique Gold glitter, MAC.
- Fluidline Blacktrack, MAC.
- Fantasy Makers Glitter Eyeliner Mystical,Wet n Wild.
- 24/7 Glide-on Eye Pencil Zero, Urban Deacy.
- Kohl Power Eye Pencil Raven, MAC.
- Inimitable Intense mascara, Chanel.
- Lipliner Soft Rose, Essence.
- Rouge Nude lipstick Swan, Dior.
- Natural Lip Perfector #04 Petal Shimmer, Clarins.

Tja het zijn nu eenmaal mijn favoriete kleuren die ik elk jaar rond de kerst weer laat terugkomen: Goud & cranberry.
 
Welke kleuren gebruik jij graag voor een feestelijke look?

6 comments:

  1. Mooie kleurcombinatie!

    ReplyDelete
  2. Ik draag voor de feestdagen graag een rode lipstick en goud of zilver op mijn ogen en natuurlijk veel glitter en glamour!

    ReplyDelete
  3. mooie look, past heel goed bij je oogkleur!

    ReplyDelete
  4. Mooie look! Vind cranberry echt een prachtige kleur

    ReplyDelete
  5. Je ooglook is echt prachtig! Geweldige kleurkeuze! Geniet van de feestdagen :-)

    ReplyDelete